Kundeservice
Handelsvilkår
1. Sikkerhed og persondatapolitik
1.1 Når du opretter dig som kunde på vores hjemmeside beder vi dig om følgende personoplysninger: Navn, adresse, telefonnummer og e-mail-adresse. Dette gør vi så vi kan viderebehandle hver ordre. Oplysningerne overføres ikke krypteret.
1.2 Håndtering af personoplysninger og registreringsperiode
De angivne personoplysninger bliver kun brugt til internt brug med det formål at udføre din bestilling. Dine betalingskortoplysninger sendes direkte og krypteret til vores betalingsudbyder, således at vi ikke har adgang til disse.
Det er et krav at vi opbevarer dine personoplysninger i fem år. Du mulighed for indsigt og indsigelse overfor de oplysninger der vedrører dig.
1.3 Brug af cookies på Netdyrlæge.dk
Vi anvender kun cookies i begrænset omfang på Netdyrlæge.dk. En cookie er en lille fil, som bliver sendt fra vores hjemmeside til din computer for midlertidigt at gemme oplysninger. Det kan være oplysninger omkring hvilke varer, du har lagt i din indkøbskurv. Man kan slette cookies og ændre regler for disse under Funtioner->Indstillinger->Privatliv i Mozilla Firefox (Funktioner->Internetindstillinger->Beskyttelse af personlige oplysninger i Internet Explorer 8).
2. Bestilling
2.1 Bestillingen af varer kan kun foregå fra Netdyrlæge.dk’s e-butik
2.2 Alle samtaler imellem kunde og Netdyrlæge.dk skal fortrinsvist foregå via e-mail.
2.3 Aftaler om køb af varer fra webbutikken anses for endeligt indgået, når ordren er endeligt bekræftet og beløbet hævet på kontoen. Ved købet sendes først en foreløbig ordrebekræftelse. Bemærk at den er en automatisk udsendt ordrebekræftelse. Vær opmærksom på, at den er udsendt med forbehold for prisfejl og udsolgte varer. Den endelige købsaftale er først indgået idet øjeblik der modtages en endelig ordrebekræftelse og beløbet hæves på betalingskortet.
2.4 Bestillinger modtaget inden klokken 15 behandles samme dag.
2.5 V-mærkede produkter, det vil sige loppemidler, må kun sælges til personer over 15 år.
3. Betaling
3.1 Betalingen af varer købt på Netdyrlæge.dk kan kun ske med online brug af Dankort og eDankort eller kreditkortene MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, JCB og American Express. Der pålægges gebyr på de ikke-dankort, der kan pålægges gebyr. På grund af nye gebyrregler fra 1/1-2018 har vi været nød til at ændre vores bonus-%. Det opfordres generelt til at benytte Dankort, da dette er den billigste betalingsform. Et køb på 1000 kan sagtens koste 15 kroner i gebyr.
3.2 Når du køber varer på Netdyrlæge.dk, tillægger vi et fragtgebyr afhængigt af den valgte leveringsmetode. Fragtfri levering kan opnåes ved køb over 499kr.
3.3 Netdyrlæge.dk bruger en såkaldt SSL forbindelse via ePay til at overføre dine kortoplysninger. Det betyder, at du kan være sikker på, at der ikke er andre, der får fat i dit kortnummer.
3.4 Alle priser angivet på Netdyrlæge.dk er inkl. 25% moms.
3.5 Prisen angivet ved bestillingstidspunktet er den pris, som bliver faktureret for varen ved leveringen.
3.6 Købsbeløbet bliver først trukket fra købers konto, idet varerne bliver sendt fra Netdyrlæge.dk's ekspedition.
3.7 Netdyrlæge.dk tager forbehold for udsolgte varer, trykfejl, fejl i shop-systemet samt pris- og afgiftsændringer. Gratis produkter findes ikke og finder du et er der tale om en fejl.
4. Levering og modtagelse
4.1 Den normale leveringstid på bestilte varer er på 1-2 hverdage.
4.2. Levering sker via PostDanmark og Bring. Har man bedt om at få stillet varen uden modtagerkvittering/underskrift, er dette naturligvis på eget ansvar. SPECIFIC foder leveres med UPS.
4.3. Netdyrlæge.dk leverer pt. kun til adresser i Danmark, eksklusiv Færøerne og Grønland.
4.4 Når du modtager dine varer, skal du huske at kontrollere for eventuelle synlige skader. Er emballagen beskadiget eller bærer præg af andre synlige tegn på defekt, skal du kvittere på fragtbrevet, men med forbehold for eventuelle skader på indhold. Fragtskadede varer skal af hensyn til fragtfirmaets erstatningspligt påberåbes indenfor 24 timer efter modtagelsen. Som udgangspunkt skal du aldrig kvittere for en vare, som du ikke mener der lever op til det bestilte.
5. Fortrydelsesret
5.1 Hvis du har købt en vare hos os, har du oftest ret til at fortryde købet. Du skal da returnere varen til os senest 14 dage efter du har modtaget den. Vi vil gerne have besked pr. e-mail inden returnering. V-mærkede produkter, det vil sige loppemidler, har begrænset returret, da de skal destrueres ved returnering. Kontakt os inden returnering for at få at vide hvilken adresse varerne skal returneres til.
5.2 Hvis du vælger at udnytte fortrydelsesretten og returnere en eller flere varer, kan dette kun ske, såfremt varen returneres i væsentlig samme stand og mængde som modtaget. Det betyder at den er uden ridser, defekter eller lign. Fortrydelsesretten bortfalder, i det øjeblik du bruger varen på en måde, hvor det er helt åbenbart at brugen formindsker varens salgsværdi væsentligt. For nogle produkter kan original-emballagen udgøre en væsentlig del af varens værdi. Det kan have den betydning, at varen ikke kan anses for at være i væsentlig samme stand og mængde, hvis intakt emballage ikke medfølger, hvorved vi kan nægte returnering/refundering. Gem derfor altid emballagen til du har bestemt dig til om du vil beholde varen.
5.3 Når du udnytter fortrydelsesretten skal du selv betale for returfragten. Vi anbefaler at varen sendes som pakke, så forsendelsen kan spores og du har bevis for afsendelse.
5.4 Fortryder du købet tilbagebetales købesummen ved en overførsel til dit dankort, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne. Dette gøres hurtigst muligt, og senest 30 dage efter varen er modtaget hos os. Hvis varer returneres så du kommer under grænsen for fri fragt, vil beløbet blive fratrukket 39 kroner til fragt.
5.5 Vedlæg venligst en kopi af købs-fakturaen eller en udskrift af ordre-registreringen ved returnering.
5.6 Hvis varen der er købt har påtrykt forpligtelser på emballagen, fx alle pengene retur selv efter varen er taget i brug, og dette ikke er noget vi har brugt som en salgsparameter, så er det en forpligtelse der helt står for det pågældende firmas regning. Derfor skal den slags ønsker om pengene retur stilles til de pågældende firmaer der har lovet det. Vi bliver desværre ikke kompenseret for tab og omkostninger herved og kan derfor ikke honorere andre firmaers løfter på skiftende salgspakninger.
6. Reklamation
6.1 Man er som forbruger givet 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen; afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, dvs. at det er en forudsætning at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen du reklamerer over. Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.
6.2 Når du ønsker at reklamere over et produkt skal det indsendes. Kontakt os venligst inden på e-mail. Såfremt du sender et produkt til os, som viser sig ikke at være behæftet med en mangel, men alene ikke fungerer på grund af en brugerfejl er vi nødsaget til at tage et administrationsgebyr på 100,- DKK til dækning af udgifter i forbindelse med tests, hertil kommer udgifter til forsendelse. Du vil modtage en e-mail herom inden varen i givet fald sendes retur for godkendelse af opkrævningen.
6.3 Ved varer sendt retur pr. efterkrav eller fejlfrankeret nægtes modtagelsen.